ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Sunday, October 10, 2010

SOKONG KU LI SEBAGAI MB BARU KELANTAN

Syukur kerana saya dididik di Sistem Persekolahan yang mengajar tidak bersikap kurang ajar pada pemimpin waima peminta sedekah. Fikirkan, jika Mantan Perdana Menteri dikatakan tersungkur, bagaimana pula layanan orang yang mengeluarkan kata-kata itu pada orang bawahan apatah lagi pada pengemis. Adakah ini pemimpin demokrasi yang dipilih rakyat. Bercakap mengenai demokrasi, UMNO berjaya membuktikan yang mereka mendakap kuat semangat demokrasi dan contoh terbaik ialah Ku Li, sungguhpun beliau senantiasa memilih untuk berbeza dengan pendirian Parti, tetapi itu tidak sedikit pun menghakis rasa hormat dan kepercayaan UMNO pada beliau. “Respect to be earned, not to be asked”!

Saya menyokong penuh Ku Li sebagai Calon ADUN di Galas, dan jika tidak sekalipun, Ku Li wajar bertanding di ADUN pada PRU akan datang. Dalilnya amat mudah, Ku Li harus menyelamatkan Kelantan dari kepimpinan yang berusia hampir 20 tahun. PAS gagal memajukan Kelantan walaupun diberi peluang selama 20 tahun. Ramai rakyat Kelantan hidup daif dan terlibat dalam masalah sosial, sungguhnya dalam Islam mengatakan kemiskinan mendekati kekufuran.

Satu lagi pertimbangan rakyat Kelantan ialah Ku Li adalah Insan paling layak mengetuai Kelantan dalam menuntut hak Gas dan Petroleum bumi Kelantan dari Petronas dan Kerajaan Pusat. Ku Li merupakan Pengasas dan bekas Pengerusi Petronas, pernah menjadi Menteri Kewangan, pernah mendidik ahli UMNO erti demokrasi dengan mencabar jawatan Presiden UMNO dari Tun Dr Mahathir, dan masih berterusan berjihad merubah dan membersihkan UMNO. Jika faktor usia Ku Li dijadikan pertikaian, usia Menteri Besar Kelantan sekarang yang lajak 6 tahun dari Ku Li tidak pernah sekalipun terbayang untuk mengundur diri.

Akhir sekali, rakyat Kelantan perlu memberi peluang pada Tengku Razaleigh dan dalam masa yang sama memberi peluang kepada Dato Seri Nik Aziz bersara dan berehat. Semoga persaraan beliau yang dihadiahkan rakyat Kelantan akan memberi lebih banyak masa untuk Ulama tersebut menghambakan diri pada Allah.

No comments: