ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Friday, August 14, 2009

RAYU Dr Ridhuan Tee Terus Berjuang Kerana Allah & Kebenaran Pasti Menang

Saya amat tertarik dengan kenyataan berani Dr Ridhuan Tee Abdullah bertajuk Nasib Melayu di bumi Melayu yang mendapat kecaman dari pelbagai pihak. Malah ada blog orang politik yang mencarut, mengeji Dr Ridhuan Tee, mencerca ibu bapa beliau, mengecam anak-anak beliau , dan menghina agama beliau iaitu Islam.Sudah pasti, hati beliau hancur dan luluh, dan anak serta keluarga beliau pasti akan berhadapan dengan tekanan.

Ini semua berpunca dari fakta(fakta adalah hakikat yang benar dan tidak boleh dicabar) yang beliau utarakan mengenai nasib orang Islam. Dalam artikel itu, beliau jelas, mengecam pemimpin Islam dan bukan Islam dari DAP, PKR, MCA, MIC dan PAS yang tidak memperjuangkan nasib orang Islam apabila ditimpa musibah. Cerita amat berlainan, jika nasib yang sama menimpa kaum mereka masing-masing, walhasil, mereka mengaku memperjuangkan semua kaum dan melalui Malaysiakini akhbar online, mereka menuduh Umno dan akhbar Utusan sebagai rasis.

Jelas, Dr Ridhuan Tee adalah pendakwah bebas yang tidak pernah mengatakan pendirian politik beliau, malah mungkin beliau juga mengundi pembangkang pada PRU lepas, namun, beliau dikecam oleh pemimpin pembangkang kerana cuba memperjuangkan Islam agama yang beliau anuti kini dan semata-mata dilihat bertentangan dengan agenda pembangkang. Nasib yang sama turut menimpa Tan Sri Harusani Zakaria dan Dr Asri.

Ketahuilah, Dr Ridhuan Tee adalah ulama tulen dan jauh lebih baik dari ulama politik sanjungan PAS seperti Dato' Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat Dato' Dr. Haron bin Din, Dato' Dr Hasan Ali, Dato' Ustaz Muhammad Daud al-Iraqi, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, YB Ustaz Hj Nasharuddin Mat Isa, Datuk Seri Ustaz Haji Azizan bin Abdul Razak, dan semua ulama, serta ustaz dalam PAS. Mereka ini semua dibayar gaji oleh rakyat untuk memperjuangkan Islam. Mereka diundi oleh rakyat kerana mereka berjanji untuk memperjuangkan Islam. Janji pada orang Melayu yang mereka akan menubuhkan kerajaan Islam. Mereka mengajak rakyat terutama orang Melayu membenci saudara Islam yang lain kerana menjadi penghalang kepada Negara Islam, penghalang kepada hukum hudud yang mereka kononnya perjuangkan. Mereka menanam kebencian dalam jiwa anak kecil pada UMNO dan Tun Dr Mahathir kerana kata mereka, UMNO bertanggunjawab membiarkan kilang arak beroperasi, arak dijual secara terbuka, disko bertaburan di ibu kota Negara Islam Malaysia, kedai judi diberi lesen, UMNO membenarkan sambutan Tahun Baru, sambutan Merdeka, sambutan Hari Ibu, Hari Bapa, Hari Valentine, meletak bunga di Tugu Negara sempena Hari Pahlawan, membina patung penyu di Rantau Abang, dan macam-macam lagi. Mereka terus menerus menipu rakyat dan untuk membuktikan mereka utusan Allah yang suci mereka akan tuduh segala bencana seperti Virus JE, Tsunami, banjir, tanah runtuh, taufan Greg-Sabah, dan lain-lain sebagai balasan Allah kepada UMNO kerana membiarkan maksiat. Itulah PAS yang saya kenal sejak pandai membaca 20 tahun dulu.

Sesungguhnya Dr. Ridhuan Tee tidak menerima gaji dari rakyat. Beliau adalah pendakwah bebas yang berjuang menegakkan Islam agama Allah, iaitu agama yang bukan beliau anuti sejak lahir seperti kita orang Melayu. Allah Maha Besar dan berjanji bersama kebenaran, kini, satu persatu mainan keji iblis syaitan diperlihatkan kepada kita semua. Namun, petunjuk dan hidayah Allah adalah untuk mereka yang mahukannya. Dalam kepalsuan PAS perjuangkan Islam dalam Pakatan Rakyat, PAS menuduh UMNO kafir malah PAS enggan berkerjasama dengan Parti Islam terbesar di Malaysia iaitu UMNO.

Kini, Jeff Ooi, Ahli Parlimen DAP dari Jelutung menuduh Ahli Majlis PKR sebagai pengganas Islam kerana Jeff Ooi berpendapat sesiapa sahaja yang berniat untuk menegakkan hukum Syariah adalah Pengganas Agama, Karpal Singh menyanggah keras Negara Islam dan hudud dengan mencabar orang Islam langkah mayat beliau dahulu kalau mahu tubuhkan Negara Islam, Lim Guan Eng menuduh Peguam Kg Buah Pala yang beragama Islam mempunyai agenda lain, dan terkini Ronnie Liu memperjuangkan penjualan arak secara terbuka dan bebas malah dengan angkuh beliau mengatakan beer bukan dalam kategori arak mengikut hukum Islam.

Dalam kekalutan yang terjadi kerana kenaifan dan penipuan kita menjual Islam untuk kepentingan diri dan kuasa, semua umat Islam mengharapkan mereka yang bersih dan bebas dari mana-mana pengaruh politik seperti Dr Ridhuan Tee, Dr Asri dan ulama lain yang tidak terikat menerima punca pencarian dari UMNO, PAS, PKR dan DAP untuk memperjuangkan Islam.

Oleh demikian saya merayu kepada Dr Ridhuan Tee untuk terus berjuang untuk Islam tanpa ada gelaran Menteri atau Ketua untuk mana-mana Parti Politik. Saya berharap agar beliau cekal dan yakin Allah SWT bersama orang yang benar. Percayalah, saya cukup merasakan kesakitan yang ditanggung oleh Dr Ridhuan Tee yang datang dari bangsa Cina yang maju, yang kaya, yang dihormati, yang mendapat layanan khas di banyak syarikat besar kerana kerajinan mereka. Dr Ridhuan Tee melepaskan itu semua demi Allah, demi akhirat dan “ cuba ” untuk berasimilasi dengan orang Islam kaum Melayu. Ternyata ia amat sukar, kerana orang Melayu itu mudah dikudakan malah mudah percaya dan taksub. Namun, bersabarlah Dr Ridhuan Tee, perjuangan anda pasti Allah balas dengan Syurga yang Indah. Bersabarlah kerana Allah bersama orang yang sabar, jangan seperti Ulama Tersohor Kelantan yang dipetik berkata kalau kita diam, kita tidak balas kejahatan orang pada kita maka kita bukan merendah diri tapi menghina diri sendiri. Yakinlah pada Allah Dr Ridhuan Tee, yang mana cacian dan makian adalah makanan utama Rasulullah SAW dan pewaris Baginda iaitu Ulama. Yang pasti perjuangan palsu yang menggunakan Islam pasti Allah balas jua.

No comments: