ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Thursday, September 7, 2017

Kenapa Orang Melayu Sertai DAP? Perjuangan Atau Pengkhianatan?

Setakat ini saya masih waras dan berusaha sokong yang benar seperti yang dituntut Islam. Lunas-lunas seperti selidiki dahulu, bertanya supaya ada pengetahuan selain tidak taksub dan tidak boleh menghukum telah saya lakukan.

Sebagai manusia, mungkin ada silap saya, tapi saya berusaha sesungguhnya dengan research bukan sekadar main like dan share sahaja.

Saya boleh terima DAP sebagai rakan kongsi kuasa seperti UMNO menerima MCA dalam Perikatan BN.

Konsep perkongsian kuasa di Malaysia adalah unik dimana 3 kaum utama memperjuangkan kaum masing-masing dalam parti masing-masing dan jika ada persengketaan ia akan dibawa ke Meja Rundingan ie MT BN.

Justeru, jika Pakatan Harapan menggunapakai kaedah sama ia tidak menjadi masalah.

Masalahnya, adakah Melayu yang sertai MCA atau MIC? Saya pernah terbaca dahulu ada seorang Melayu sertai MCA sebagai Ahli Tidak Bersekutu dimana tujuannya adalah sebagai pemerhati MCA yang dilantik MCA untuk blended dengan sempurna dalam masyarakat berbilang kaum.

Jelaslah, keunikan Malaysia terletak pada perbezaannya dimana semua kaum memperjuangkan kaum masing-masing.

Lalu, kenapa ada orang Melayu sertai DAP?

Apa yang orang Melayu(sertai DAP) ini perjuangkan?

Saya tidak menentang orang Melayu sertai DAP kerana komunis kerana Malaysia telah secara rasmi mempunyai ikatan perniagaan dengan Parti Komunis Republik China.

Tapi saya tidak pernah nampak satupun perjuangan DAP yang memperjuangkan orang Melayu!

Justeru, jika orang Melayu yang sertai DAP boleh sebut satu, satu cukup, perjuangan DAP untuk Melayu tanpa political milleage atau publisiti maka ia adalah satu perjuangan!

Jika tidak ada, apakah ia satu pengkhianatan sedangkan nasib Melayu masih banyak tidak dibela oleh BN ataupun Pakatan!

PS: Jangan sebut pula sumbangan Kerajaan DAP Penang pada orang Melayu kerana itu tanggungjawab bukan jasa. Jasa dinilai masa bukan ditimbang kilo!

No comments: