ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Saturday, March 19, 2011

AL KITAB BUKTI ISLAM GOYAH

Sesungguhnya Perlembagaan Malaysia menjamin kebebasan Agama Bukan Islam di Malaysia dan tiada seorang pun umat Islam yang mahu menafikan hak penganut agama Bukan Islam. Kita sudah mengecapi kehidupan bersama walaupun agama berbeza dengan sempurna untuk berpuluh tahun. Hasilnya kini ada banyak yang pelik dari yang tulus ikhlas dalam perhubungan antara Agama di Malaysia. PAS tampak lebih kehadapan menggunakan agama Islam sebagai bahan ceramah dan hasil yang memberangsangkan diperoleh PAS dicemburui agama Hindu dan Kristian. Pertubuhan haram Hindu Right Action Force(HINDRAF) menjadikan perjuangan PAS sebagai sumber inspirasi mereka. Tidak dinafikan, banyak laba yang diperoleh mereka dari sokongan masyarakat India.

Isu paling terkini ialah isu AL-KITAB dalam Bahasa Melayu. Semua Menteri, Pemimpin bertanggungjawab malah dari PAS sendiri sudah menzahirkan sokongan AL-Kitab dalam Bahasa Melayu. Yang berdiam diri dilihat takut hilang sokongan Rakyat Bukan Islam dan yang menentang dikecam sebagai rasis dan anti Kristian. Penganut Kristian Malaysia sendiri lebih tahu apakah mereka memerlukan AL-KITAB dalam Bahasa Melayu untuk benar-benar memahami Injil. Apakah mereka akan membaca Injil dalam Inggeris, Cina dan India atau Injil dalam Bahasa Melayu. Hakikinya, hampir 90% rakan kita yang berbangsa India dan Cina tidak dapat bertutur dalam Bahasa Melayu dengan baik dan lancar apatah lagi membacanya. Mereka lebih fasih berbahasa ibunda dan Inggeris. Rakyat Sarawak dan Sabah juga lebih selesa menggunakan Bahasa Suku mereka.
Oleh itu, perlukah kita menafikan Injil Bahasa Melayu bukan diterbitkan untuk bacaan dan kegunaan penganut Kristian? Jika masih ragu, pilihlah sepuluh orang bukan Melayu secara rambang dan bertuturlah dengan mereka dalam Bahasa Melayu yang betul tatabahasanya dan keputusannya pasti akan menjawab persoalan diatas isu ini. Isu yang sebenarnya adalah tiada isu. Semuanya adalah kerana politik, kerana kuasa dan kerana keuntungan dunia yang sedikit.

Seperti biasa, jika ia melibatkan isu agama Hindu, kita dapat lihat orang India melalui MIC, Makkal Sakhti, PPP, DAP dan HINDRAF akan bersatu suara, bila ia melibatkan agama Kristian dan Buddha kita dapat lihat orang Cina melalui MCA, Dong Jiong, DAP, PKR dan lain-lain akan berpadu suara dan apabila ia melibatkan isu agama ISLAM, PAS, PKR, UMNO, para Mufti semuanya akan berpecah kerana selisih pendapat yang kecil. Akhirnya, agama Islam yang kedudukannya dijamin oleh perlembagaan, dinaungi oleh Raja-Raja Melayu yang bertanggungjawab membawa Islam kepada Rakyat Tanah Melayu, dan dilindungi oleh para-para syuhada GOYAH malah bakal roboh jika Injil dalam Bahasa Melayu terus-terusan dicetak. Kerana seperti pertikaian diatas, jelas, cetakan dalam Bahasa Melayu bukanlah untuk Rakyat Malaysia yang tidak fasih dan selesa berbahasa Melayu.

Atas nama perpecahan umat Islam, pasti ada agama lain yang akan menjadi lebih kuat dan memperoleh keberuntungan begitu juga jika ia terjadi sebaliknya. Bagus untuk agama tersebut tetapi jika ia mendorong mereka untuk melangkaui garisan tegap yang menjadi penjaga kehormatan agama masing-masing, akibatnya pasti merugikan. Dan akibat yang rugi untuk Bangsa Malaysia ini pasti menguntungkan setengah pihak di luar sana. Fikir-fikirkan, sejauh mana lagi perjalanan Agama Islam dengan perpecahan tanpa perlu membayar kerugian yang tinggi. Sampai bila Rahmat ALLAH akan terus melindungi kita?

No comments: