ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Wednesday, October 25, 2017

Patik Mohon Derhaka Arahan Sultan Selangor Rakam Ceramah Masjid, rakam sekali Magnum/Kelab Malam!

1. Bolasepak menjadikan kami anak jati Selangor, sayangkan negeri ini dan Sultan sebagaimana Sultan Selangor sendiri mendokongnya semasa menjadi Raja Muda dahulu.

2. Walaupun kami anak jati Selangor sering di anak tirikan di bumi Selangor ini tanpa mendapat sekelumitpun perhatian Sultan Selangor, kami tetap sayang dan hormat pada Sultan kami. Lihat sahaja YDP Majlis Bandaraya, Perbandaran dan Daerah di Negeri Selangor biasanya diisi orang luar bukan anak jati Selangor.

3. Mereka ini akan utamakan saudara dan penerokaniaga dari negeri kelahiran mereka dan berkibarlah bendera mereka di bumi Selangor dikala perniagaan anak jati Selangor diroboh, disita dan dirampas oleh Penguatkuasa Majlis pimpinan YDP luar negeri Selangor.

4. Itu semua tidak menjadi masalah kepada anak jati Selangor kerana aspirasi Nenda Sultan menyerahkan Kuala Lumpur dan Putrajaya kepada Negara malah visi Kerajaan Pusat amat dekat dengan kami. Justeru, hampir tiada kedengaran anak jati Selangor berkata, Selangor untuk Selangor, jauh sekali mengambil kriteria kenegerian sebagai timbangan.

5. Aspirasi dan harapan anak jati Selangor tetap sama iaitu AGAMA, BANGSA, NEGARA dan baru Negeri!

6. Justeru, bila Baginda Sultan Selangor menitahkan agar semua dakwah di Surau dan Masjid di Negeri Selangor dipantau dan dirakamkan, ia amat menyedihkan rakyat Selangor.

7. Dengan kekayaan hasil tanah pada Genting, pada Kuala Lumpur dan Putrajaya, Sultan Selangor adalah Sultan yang paling kaya dalam Malaysia sejak berpuluh tahun dahulu ditambah pula dengan berbiliion hasil kutipan cukai pintu dan perniagaan dan juga kutipan zakat beratus juta setahun menjadikan Negeri Selangor negei paling maju dalam Malaysia.

8. Justeru, amat memalukan sekiranya Selangor, Negeri paling maju dan paling kaya dalam Malaysia hanya merakam ceramah di Surau dan Masjid!!!

9. Dengan kemajuan dan kekayaan yang ada sewajarnya Selangor memiliki stesen TV atau Channel Rasmi Youtube dan semua ceramah di Surau dan Masjid di Selangor di siarkan secara live bagi mencapai maksud pantau dan dakwah dalam masa yang sama.

10. Bak kata Awie, jangan dipersoalkan dirinya buka kelab malam kerana itu sahaja yang dia tahu buat. Malah lebih ramai lagi kerabat Raja yang memiliki dan membuka Kelab Malam berbanding Awie.

11. Justeru, kami faham Kelab Malam, Pusat Perjudian, Magnum, Toto, 99Speedmart dan 7Eleven bukanlah dibawah bidang kuasa Sultan selaku Ketua Agama Negeri, tetapi kami berharap agar Sultan boleh mengarahkan pintu masuk dan kaunter bayaran mereka dirakam 24x7.

12. Dengan kekayaan Negeri Selangor dan pungutan zakat beratus juta serta kemajuan "state of the art" bukanlah masalah bagi Jabatan Agama Islam Selangor memasang CCTV dipremis diatas dan merakam justeru mencegah orang Islam dari berjudi, bermaksiat dan beli arak.

13. Patik mohon derhaka arahan tersebut kerana patik mahu ia dilakukan secara "kelas dunia" namun patik tetap junjung setia pada pemerintahan YDP Agong dan Sultan Selangor, Sultan kesayangan patik.

Wallahualam.

No comments: