ALLANA HIJAB

ALLANA HIJAB
Whatsapp 012-6144924 NOW For Guaranteed Special Free Gift

Saturday, February 4, 2017

Mahathir Hantar Pistol Ke Bosnia VS Najib Hantar Makanan Ke Rohingya?

Saya tiada niat untuk mempersoalkan bantuan Najib Razak Flotilla ke Myanmar kerana pasti ia ada memanfaatkan penerima, haraplah ia diterima kerana yang kita baca waima UN hantar pun makanan itu ditahan oleh tentera.

Realistiknya kita kena memahami keadaan peperangan di Negara tersebut.

Berbeza dengan Palestin yang terletak berpuluh kali lebih jauh dari Rohingya, Kapal Flotilla Bantuan Makanan perlu di canang kerana mahukan kerjasama dari Negara terbabit.

Kelemahan bantuan dicanang adalah pihak tentera sudah bersedia untuk menahan dan mungkin sudah mula membahagikan hasil rampasan yang belum sampai.

Ketika Konflik Berdarah Bosnia Herzegovina terjadi, Perdana Menteri Malaysia ketika itu tidak mencanang ke seluruh dunia akan bantuan Malaysia.

Saya sendiri diberitahu oleh Ketua UMNO Cawangan Shah Alam merangkap AJK Bahagian Tuan Haji Wahab yang mendakwa mendapat tender membekal senjata berat ke Bosnia secara "illegal".

Makanan atau pistol yang terbaik bagi rakyat Rohingya hanya Allah yang tahu tetapi yang pasti ia lebih baik dilakukan secara sembunyi dan senyap agar Kerajaan Junta Myanmar pun tidaklah jatuh ego untuk benarkan makanan itu sampai ke mangsa Rohingya.

Wallahualam.


No comments: